söndag 28 mars 2010

Lägenhetsvisning

Var runt lite på ön i går förmiddag och hittade ett nybyggt lägenhetshus en bit härifrån.

Stora skyltar var uppsatta med "Home for rent".



Jag som älskar allt sånt bad Karim styra in tuken på området och hoppade ut.
Tog och ringde ett av numren på en skylt och efter att ha pratat med 3 eller 4 olika thailändare fick jag veta att lägenheten hyrdes ut för 15000 thb/månad eller var till salu för 2.900.000 thb.

Efter 10 minuter fick jag ett telefonsamtal från en man som befann sig med ägarna i Krabi men själv bor på Koh Lanta och om vi ville kunde han visa lägenheten inifrån då han var på väg hem och hade nycklar.
Javisst, sa jag och bestämde att vi skulle ses där klockan fem.



Det visade sig sen att denna mycket trevliga man vid namn Toi är ägare till Chaba Bungalows och restaurangen Picasso på vår strand. Han är konstnär och har skapat alla djur man kan se där och förhoppningen var att till nästa säsong ha skapat en hel djurpark. Gå förbi och titta om ni kommer till ön.

Iallafall, jag kan mycket väl tänka mig att bo i detta trevåningshus med 4 badrum, 3 sovrum, 4 balkonger och enorma ytor på plan 1 och 2. Får se om man får familjen med sig på det. Och ja, det är havet man skymtar mellan palmerna.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar