torsdag 25 mars 2010

Vardag

Tänkte berätta om vår vardag just nu.

Promenad varje morgon, nere på stranden senast kl 0600.
Dopp i poolen innan vi vandrar hemåt.
Barnen sover oftast fortfarande när vi smyger oss in och börjar med frukost.
Hela familjen äter tillsammans och kvart i nio sticker Anthony till skolan.
Strax efter hoppar resten av familjen in i tuktuken och utforskar ön.

I måndags åkte vi först till Nui Beach, en liten strand man måste gå ner till igenom djungeln.



Sen åkte vi vidare söderut till Kantiang Beach, men jag glömde helt bort att ta kort.

Idag åkte vi till Klong Khong Beach och Where else resort.


Stenig strand, säkert jättemysig för backpackers och par, men inte för oss barnfamiljer som gärna ligger i vattnet.

Hoppade upp i tuktuken och åkte till Relax Bay.

Jag konstaterade återigen att det är paradiset på jorden just nu!

Anthony går i skolan till 14 på måndagar, onsdagar och fredagar. Tisdag och torsdag går han till 16 och vi är oftast hemma när han kommer och äter mellis tillsammans.

Sen tillbringar vi ett par timmar till på stranden och det är ljuvligt när det inte är lika varmt i solen och det fläktar så skönt!

Middag äter vi antingen på restaurang eller så tar vi med maten som takeaway och äter hemma.

Och hur har ni det där hemma då?

1 kommentar:

  1. God morgon kära svägerska!

    Har precis vaknat och ligger kvar i sängen och läser ditt senaste inlägg. Om mindre än en månad bär det av för oss. Vilken skillnad att få följa er resa den här gången via bloggen- Underbart initiativ från din sida att fota och skriva så fint som du gör.

    Här i la Suede tittar jag ut genom fönstret och möts av en knallvit-grå himmel och blöt grusig asfalt, Toppen va?! Fast igår var det faktiskt strålande sol...

    Vi funderar dock på att följa Mattias syrra till Lycksele på måndag över en vecka. Tänkte att jag kanske kan sitta där och försöka skriva på mitt ex-arbete likaväl som att sitta i Stockholm.

    Återigen, tack för alla bilder!
    Ge brorsan och kidsen en kram från mig.

    Just det!! en fråga... HUR VARMT ÄR DET HOS ER?
    Något jag undrat över...
    Kram!
    / Nadia

    SvaraRadera