fredag 26 mars 2010

Värmen


Jag pratade med rektorn och hennes man på Anthonys skola imorse och fick då veta att det har legat på närmare 38 grader de senaste dagarna. Deras barn hade mätt temperaturen i vattnet i går eftermiddag och fått det till 40 grader. Ioch för sig är det väldigt långgrunt med det är inte konstigt att det känns som om man badar i buljong. För att svalka sig får man ta och duscha istället.

Ganska varmt med andra ord...

Man bränner fötterna då man springer ner till vattnet när man är på stranden.
Men hellre det än frysa i Sverige!

Hur är det med vädret, snöar det än eller är våren äntligen på väg?

3 kommentarer:

  1. Jo jag har det ganska varmt här hemma också. Hade hela 39 grader i min kropp igår:(
    Idag är våren verkligen på G. Synd bara att jag ligger inne och svettas och inte får gå ut.
    Fortsätt att njuta.
    Kram
    Tina

    SvaraRadera
  2. Hej!

    liksom Tina kan jag meddela att våren är på g i här hemma i Sverige. Asfalten är inte längre täckt av snö utan grus! Och ena dagen är solen framme och andra dagen är himlen täckt av moln...

    Jaha ja, så då är det nästan 40graders värme som väntar när vi kommer till Thailand. Det varmaste vi varit med om var 39 gradet på Koh Samui för några år sedan och då fungerade inte jag. Undrar hur det kommer gå nu? Blir lite närvös men det kanske löser sig...

    Vilka vackra kort du/ni tar! Det ena bilden är finare än det andra men jag antar att det blir så med så fina objekt som mina syskonbarn ;). De är FÖR SÖTA!!!

    Sälv är jag trött, trött och trött. Läxorna hopar sig i högar och jag får inget gjort men jag antar att det bara är att gilla läget!

    Du, beställ en watermelon shake å mina vägnar ikväll. Skål!

    / Nadia

    SvaraRadera
  3. Hej hej :-)

    Nu har jag varit ledig en vecka från jobbet och har då inte läst din blogg... det första jag gjorde var att kasta mig på den :-)

    Helt underbart att läsa och titta på dina superfina bilder :-) Jättekul att du lagt upp lite bilder på dig själv oxå, ni ser fantastiskt bruna och välmående ut allihop! Jag är såååå avis!

    Men om exakt 40 dagar så åker jag och Patrick ner (jag räknar INTE alls ner dagarna nu *ler*) Jag längtar efter sol, bad, värme, bananpannkaka, massage, goda middagar, upplevelser och härliga dagar.

    Det börjar hända grejer här hemma nu... När solen väl tittar fram så värmer den faktiskt lite, snön börjar smälta bort och hemma i trädgården så ser jag krokus och pärlhyacinter titta upp :-) I måndags så såg jag en fjäril sitta i solens strålar på snön... så våren är på g!

    Kramar Nettan

    SvaraRadera