tisdag 13 april 2010

Sawasdee Pi Mai - Gott Nytt År

Herregud, vad blöt man blev. Men kul det var!!




Hade ju ingen kamera med mig och det kan man tycka så här i efterhand var ett klokt val för vi var genomblöta när vi kom hem och pengarna jag hade i fickan kunde man vrida ur.
Hittade lite bilder på nätet, de 2 första är faktiskt från Koh Lanta från tidigare år och jag hoppas att ingen tar illa vid sig för att jag lånar dem.
Folk åker i bilar med öppna flak och har med sig tunnor med vatten som de sen slänger på folk med öskar, hinkar och allt du kan tänka dig.
Vattnet är jättekallt för det är blandat med is.
Blir rätt mycket vatten om det står 10 personer på flaket och koncentrerar sig på en person...
Sen åker de fram och tillbaka längs gatan in till Saladan medan andra står utanför sina restauranger och affärer och kastar på både bilar och gående.
Någon elefant som sprutar vatten såg vi inte till men det finns visst ställen där det också förekommer.



Anthony lämnade vi kvar inne i Saladan och jag förmodar att han inte dyker upp innan allt vatten är slut, och det lär ju dröja....



Det vita man kastar/smetar in varandra med är talk, iallafall det vi fick på oss.
Så nu är vi både rena och lyckliga - allt enligt thailändsk tradition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar