onsdag 28 april 2010

Sista inlägget



Jaha, då sitter man nu och är på väg hem.
Har flygit första sträckan och sitter just nu i Helsingfors.
Otroligt vad tiden gått fort ändå!

Vi hann med Bangkok och var faktiskt tom i MBK.
De röda hade tagit hela gatan fram till korsningen och jag var framme och tog kort uppe vid gångbron mellan Siam och MBK.
När vi skulle hem senare på kvällen hade de stängt av National Stadiums skytrain station, kanske något på gång tänkte vi och gick sista biten hem i rask takt.

I går morse tog vi taxi ut till Bangkapi 2 mil utanför centrum och gick bla på The Mall. Där finns även Tawanna Shopping Plaza och Happy Land. Mycket shopping med andra ord men för mig blir det lätt same, same efter en stund men vad gör man inte för sin tonårsson.
Redan vid första korsningen ut från hotellet stod 6 poliser med sköldar och hade buntar med taggtråd bredvid sig och vidare längs gatan stod militärer uppställda parvis. Alla utrustade med vapen!
Läste på flyget en artikel där två tjejer sa att man inte märker av något i Bangkok och att alla skulle fortsätta att åka dit, men där håller inte jag med.
Det kändes mycket tryggare att vara enda utlänningarna ute i Bangkapi faktiskt.

Sista biten ut till flygplatsen på kvällen passerade vi 6 militärposter men blev inte stoppade vid någon.
Jag undrar vilka de stoppar och om det är något hot riktat mot flygplatsen just i detta nu….

Ska vi nu summera resan så tycker alla att det har varit bra!
Om man ska välja ut det bästa säger alla barn att det bästa har varit att få vara lediga så länge och få vara i Thailand och jag håller med med ett tillägg: att ha fått vara tillsammans dygnet runt och verkligen få ta dagen som det kommer. Rytmen är en helt annan när man har gott om tid och det man inte hinner ena dagen kan man ta nästa eller dagen efter det.

Men nu väntar nya äventyr hemma med flytt och sommar och med det påbörjar vi ett nytt kapitel i våra liv.

Ta vara på livet och gör det du vill nu - annars vet man inte om det blir av.

Jag citerar mina barn då de lekte vid poolen:
"One, two, three - hoppa, baby!"

2 kommentarer:

  1. Hej igen

    Vad ska man nu läsa på morgonen när man kommer till jobbet. Kommer att sakna din blogg. Men är det inte lite borta bra men hemma bäst.

    Vi hörs senare

    Kram

    Anne-Li

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med Anne-Li!

    Jag har älskat att vakna upp till din blogg- det har varit underbart! Så den kommer jag verkligen sakna!!

    Men jag är glad att få träffa er snart igen.

    En önskan dock... sluta inte sprida dina tänkvärda ord om att livet bör levas.
    Vi behöver nog alla bli påminda om det när vardagen tar över. Vi har alla drömmar som är värda att uppfyllas!

    Tack för dina inlägg och att vi alla fått följa ert äventyr i denna fantastiska blogg!!

    / faster Nadia - over and out!

    SvaraRadera