söndag 25 april 2010

Värme

Dagarna går och snart är vi hemma igen.
Såg på nyheterna att ni skulle få 15 grader varmt idag söndag och 18 på måndag.
Det låter helt underbart!

Pratade med Karim igår och han skulle ut till landet. Åh, jag längtar till landet!!
Var tvungen att titta på bilder på hårddisken från förra sommaren och i år får jag uppleva allt slå ut.
Det ser jag fram emot något otroligt och klippa ner häcken vid uppfarten ska bli det första jag gör nästa helg så att den tar sig fint tills den ska slå ut.

Vad gör vi här då de sista dagarna?
Vi badar och njuter i fulla drag och igår åkte vi in till nattmarknaden i Phuket Town och det var mycket bra priser eller vad sägs om 199 thb för Levisjeans?
Vi beslöt efter ett par timmar där att vi åker in ikväll igen för Anthony ska handla det sista här istället för att hoppas på att komma till MBK i Bangkok.

Vi har stannat på samma hotell och trivs utmärkt. Personalen är supertrevlig och det är lugnt och mysigt på området. Vi har haft den stora poolen helt för oss själva och det är ju lyxigt!

Morgonpromenaderna är fortfarande heliga för mig även om jag numera joggar när jag väl är nere på stranden. Jobbigt att springa dock då det är högvatten och stranden lutar så jag har lite träningsvärk i benen.
Jag är så lycklig i själen under morgontimmarna och hinner verkligen känna det!
Jag har insett att det är jag själv som bestämmer hur jag lever mitt liv och om folk tycker att jag är rastlös och lite crazy so be it! Det finns bara en av mig och jag är unik och duger precis som jag är.

Och vet du vad - detsamma gäller dig!

1 kommentar:

  1. Vad fina slutord! Tänkvärda...

    Jag pratade oxå med brorsan igår. Vi pratade om att det skulle vara kul å grilla alla tillsammans i vårsolen när ni kommer hem. Vi alla läääängtar sååååå mycket att få träffa er!!!

    Igår stod vi på en loppis och sålde bort skräp inför flytten. På det sättet fick vi källaren städad och tjänade en kosing på att sälja bort sådant vi annars skulle slängt eller gett till myrorna. Allt blev dock inte sålt så myrorna får sin dos iallafall.
    Idag sitter jag på jobbet. Solen skiner utanför så jag undrar om det blir lungt idag? Isf hinner jag kanske plugga en del- vilket skulle behövas.
    Vad kul att Anthony fick lite shopping ändå, vem vet han kanske fyndar ännu mer där ni är än på MBK. Hörde på nyheterna imorse att det fortfarande är oroligt i Bangkok så jag HOPPAS att ni inte behöver åka dit utan direkt till flygplatsen?
    Om allt går vägen är ni hemma om tre dagar. Ska bli SÅ KUL!!

    / nadia

    SvaraRadera