torsdag 4 november 2010

Fyren



Vi hyrde ju moppe en dag och tog oss så långt söderut som möjligt.
Efter Kantiang Beach är det omöjligt att komma längre med tuktuk och det har ju varit vårt färdmedel tidigare år.
Nu när det var bara vi två ville jag komma vidare.
Jag har hört att det ska vara svårt att ta sig dit och har det regnat är det nästan omöjligt då vägen är lerväg eller direkt på berget. Nu var det ok väder, men på ett ställe hoppade vi av och ledde moppen genom lera och på ett ställe hoppade jag av för att det var för brant.



Väl framme får man betala 100 thb/pp i inträde för det är en nationalpark.
Tog oss upp till fyren och badade på stranden.
Där passade vi på att gunga, för det är inte varje dag man hittar en gunga som passar en vuxen.




På väg hem åkte vi förbi mitt drömhus jag skrev om i våras.
Det är fortfarande till salu om någon funderar på att köpa en present till mig...

2 kommentarer:

  1. Jippididoodan, jippididej!!

    Jag ÄLSKAR det här med att få läsa flera inlägg vid samma tillfälle, löve, löve, löve!!! Och när jag få bilder oxå- LÖVE, LÖVE, LÖVE!!!!

    Ni verkar var de bästa vänner och ni ser så lyckliga ut. Återigen- så som ni valt att leva ert liv så vill jag oxå leva mitt liv. Tack för er inspiration, nu gäller det bara att jag vågar ta steget och "härma" er.

    Kärleksfulla hälsningar till er två fina!
    / Nadia

    SvaraRadera
  2. Hej Pia :-)

    Har ju varit ledig ett tag så jag vart så glad när jag fick långläsning när jag kom till jobbet *ler*

    Underbart att få läsa i Thailandsbloggen igen, det påminner om de underbara dagar jag spenderat där!

    Förstår nu varför du inte svarade på mitt sms :-) Du får mer än gärna komma och hälsa på sen i nya huset vid tillfälle :-) Vi kanske kan dra ihop en middag med lite annat roligt folk?

    Hoppas ni har det bra och njuter!

    Tänker på dig här i Sverigekylan!

    Kramar från Nettan

    SvaraRadera